Confuzia cu fentanil spray nazal rezultând moartea

Pacientul a folosit accidental spray-ul nazal de fentanil al iubitei sale (Instanyl) în locul propriului său spray rece. După administrarea a două până la patru spray-uri de 200 µg de fentanil, au apărut depresii respiratorii, inconștiență și vărsături. Până când lucrătorii de salvare au ajuns la pacient, pacientul a trebuit resuscitat. A murit ca urmare a aspirației masive.

Instanyl® spray nazal este aprobat pentru tratamentul durerii inovatoare la adulții care primesc terapie opioidă de bază pentru durerea cancerului.

Riscul utilizării sprayului nazal de către alte persoane, cum ar fi copiii sau rudele, este subliniat în mod expres în informațiile despre produs și în materialul de instruire Instanyl®. Cu toate acestea, spray-ul nazal ar trebui să fie în general depozitat în ambalajul pentru copii, furnizat.

După cum raportează AkdÄ, Instanyl a fost utilizat în cazul raportat împotriva durerii în anemia cu celule secera. Problemele lingvistice cauzate de fondul migranților ar fi putut, de asemenea, să fi contribuit la confuzie.

Avertizați pacienții cu privire la riscul de confuzie

Pacienții și rudele acestora, dacă este cazul, ar trebui să fie conștienți de riscul confuziilor și al administrării accidentale la prescrierea și administrarea spray-ului nazal cu fentanil.

Vă rugăm să oferiți pacienților materialele educaționale pentru a vă asigura că înțeleg informațiile privind utilizarea în siguranță. Materialul de instruire poate fi solicitat în orice moment de la Institutul Federal pentru Droguri și Dispozitive Medicale (BfArM).